• Ardvark Saxofoonkwartet – avontuurlijk blazersensemble

    Eigentijdse klankwerelden vol ritme, kleur en onverwachte harmonieën met werken van  Sweelinck en Andriessen.

  • Henk Neven – toonaangevende bariton

    Henk Neven – toonaangevende bariton

    Liederen van Schubert tot Fauré in een intiem vocaal recital, begeleid door Hans Eijsackers op de vleugel.

  • Erasmus Trio – gepolijst en gepassioneerd pianotrio met breed repertoire

    Erasmus Trio – gepolijst en gepassioneerd pianotrio met breed repertoire

    Klassieke meesterwerken van Haydn, Mozart en tijdgenoten.

  • Camerata Delft – barokensemble met Franse finesse

    Camerata Delft – barokensemble met Franse finesse

    Mysterie van Parijs: Franse barokmuziek vol intrige, elegantie en betovering.

  • Metrocelli – cellokwartet met theatrale flair en verrassend repertoire

    Metrocelli – cellokwartet met theatrale flair en verrassend repertoire

    Hedendaagse werken en speelse arrangementen voor vier cello’s.
    Foto credits: Annemone Taake

  • Martin Oei – lyrisch pianist met gevoel voor verhaal en nuance

    Martin Oei – lyrisch pianist met gevoel voor verhaal en nuance

    Romantisch pianorecital met meesterwerken van onder andere Liszt en Chopin.
    Foto credits: Sarah Wong.

  • Verrassingsconcert!

    Verrassingsconcert!

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wordt als eerste op de hoogte gebracht.

  • Lendvay Ensemble – virtuoos strijkensemble o.l.v. Jószef Lendvay

    Lendvay Ensemble – virtuoos strijkensemble o.l.v. Jószef Lendvay

    Met Brahms’ zelden uitgevoerde strijkkwintet als hart van een krachtig en meeslepend romantisch programma.

  • Arthur Kerklaan in de Botanische Tuin Kralingen

    Arthur Kerklaan in de Botanische Tuin Kralingen

    Arthur Kerklaan begon op 10 jarige leeftijd met zijn studie trompet in de ‘jong talentklas’ aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.

    In de vooropleiding kreeg hij les van Beatrijs Korevaar. Eerste en tweede fase studeerde hij af bij Huug Steketee, solotrompettist van het Residentie Orkest.

    Van 2002 tot 2005 werkte Arthur als solotrompettist bij het Trompetterkorps Bereden Wapens te Amersfoort. In 2007 was hij als 1ste trompettist te gast bij het Seoul Philharmonic Ochestra in Zuid Korea o.l.v. dirigent Myung Whun Chung. Hij werkte als remplacant bij alle grote orkest in Nederland zoals het Koninklijk Concertgebouw orkest, Radio Filharmonisch orkest en in Belgie bij Brussels Philharmonic.

    Verder speelde hij bij vele grote musicalproducties van Joop van den Ende, waaronder Belle en het Beest, Ciske de Rat, Mary Poppins en Billy Elliot.

    Vanaf seizoen 2010/2011 is hij in dienst als trompettist bij PHION Orkest van Gelderland & Overijssel te Enschede. Ook is hij als eerste trompettist verbonden aan Sinfonia Rotterdam waarmee hij over de hele wereld concerten geeft.

    Als veelzijdig trompettist is Arthur ook actief binnen verschillende ensembles en als kamermusicus. Als vaste trompettist is hij verbonden aan het ensemble voor hedendaagse muziek, Het Asko|schonberg Ensemble.

    Daarnaast is hij regelmatig te horen met o.a. organist Ton van Eck en pianist Wim Voogd.

    Als grote uitdaging is hij ook werkzaam bij Neo-Fanfare 9×13 waar hedendaagse muziek en theater dichtbij de mensen gebracht wordt op festivals door heel Nederland.

    www.arthurkerklaan.com

    Peter van Os (1964) studeerde hoofdvak accordeon aan het Hilversums Conservatorium. Daarnaast volgde hij het hoofdvak “Theorie der Muziek” en na zijn afstuderen privé directielessen.

    Hij speelt zowel hedendaags-klassieke muziek, als kleinkunst/theatermuziek, en (balkan-) folklore.

    Een greep uit de activiteiten van de laatste jaren:

    Nederlands Philharmonisch Orkest (Zappa)  Asko-Schönberg Ensemble (Hans Werner Henze), Noord Hollands Philharmonisch (Shostakovich), NedPho Kamerorkest (Janacek) en het Metropole Orkest.

    Met klarinettist Michel Marang maakte hij een CD met originele werken voor accordeon en basklarinet van o.a. Daan Manneke en Jacob ter Veldhuis.

    Hij werkte mee als muzikant en/of componist aan diverse (jeugd-) theaterproducties waaronder die van Frank en René Groothof, Holland Opera en zijn eigen jeugdtheatergroep “Theater Trovato”

    In de kleinkunst speelde hij met: singer-songwriter Alex Roeka, Shura Lipovsky, Jenny Arean en Simone Kleinsma.

    Ruim 10 jaar toert hij met Niki Jacobs door Nederland, Europa en de VS. Recentelijk vertolkten zij: “The Ballad of Mauthausen” van Mikis Theodorakis in het jiddisch in een eigenzinnig, nieuw arrangement voor altviool, cello trompet, accordeon en zang.

    Hij componeert voor documentaires en arrangeert voor alle mogelijke bezettingen van strijkkwartet en Big Band tot symfonie-orkest.

    Zijn hobby: trombone spelen in het koperkwartet “Ottoni” en de “Biggles Big Band Amsterdam”.

  • Jeroen den Herder (cello) en Hua-Hsuan Lee (piano) in de Hoflaankerk

    11 april om 20:00 22:00

    Programma

    • Bach/Kodàly – 3 koraal-préludes
    • Rokus de Groot – 5 inventies
    • Stravinsky – koraal uit Symfonie voor blazers
    • Rokus de Groot – Psalm
    • Komitas – 2 liederen

    -Pauze-

    • Schumann – 3 Romances
    • Bach – Chaconne cello/piano (bewerking Robert Schumann)

    Het programma dat u hoort vertelt het verhaal over hoe componisten met door hun bewonderde mede-componisten omgaan. Componisten waren en zijn goed op de hoogte wat er in de geschiedenis muzikaal is ontstaan. Zo heeft componist Rokus de Groot, muziekwetenschapper aan de UvA, zijn leven lang Bach bestudeerd. Veel van zijn werken zijn geïnspireerd op het werk van de grootmeester Bach. Robert Schumann deed hetzelfde, maar meende dat de fameuze Chaconne, reeds de perfectie ten top, nog een pianopartij kon gebruiken. Hoewel deze praktijk gebruikelijk was in de 19e eeuw, heeft Rokus de Groot zich wel laten inspireren maar zich toch een geheel eigen klankidioom eigen gemaakt.

    Ook Zoltán Kodàly heeft zich met Bach verbonden in de drie koralen, die verder zijn uitgewerkt met een volle pianopartij. Zowel de Armeense liederen van Komitas als de Romances van Schumann vertellen een intiem verhaal. Het is het verhaal van de verbintenis met het land van herkomst, de geschiedenis en de liefde, dat zo mooi tot zijn recht komt in de cello, de equivalent van de menselijke stem.


    Jeroen den Herder

    Jeroen den Herder (1971) is cellist en docent. Terugkijkend op een loopbaan die begon tijdens zijn 15e levensjaar aan het Utrechts Conservatorium, is vooral de breedte van het muzikale spectrum opvallend. Zijn repertoire omvat werken uit alle stijlperioden, van Gabrielli op darmsnaren, via Schubert op vijfsnarig cello en de experimentele composities uit de jaren zestig naar de nieuwste muziek van nu, waaronder muziek uit het Midden Oosten en Azië. Lange periodes speelde hij als cellist in het cello-octet Conjunto Ibérico (nu Cello8tet Amsterdam), het Nieuw Ensemble, Rembrandt Trio en Ruysdael Kwartet. Hij werkte met grote componisten als Gubaidulina, Kagel, Pärt en Glass.

    Masterclasses in 24/25 staan gepland Madrid, Alicante en Shanghai. Jeroen is verbonden als solocellist aan het kamerorkest Sinfonia Rotterdam. Als docent toont Jeroen een diepe belangstelling voor de leerprocessen voortkomend uit een holistisch wereldbeeld. Naast zijn langdurige docentschappen aan de conservatoria van Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Minsk is hij initiatiefnemer van het Cello Festival Zutphen en de Cello Academie Zutphen, thans samen gefuseerd tot CelloWercken Zutphen. Het doel van zijn docentschap ligt bij het laten zingen van muziek door het vrijmaken van de mens.

    Hua-Hsuan Lee

    Als getalenteerd pianiste heeft Hua-Hsuan Lee op jonge leeftijd prijzen gewonnen op tal van nationale en internationale wedstrijden, waaronder de eerste prijs van de International Cross-Strait International Music Competition (2015), de eerste prijs van het International Violin & Piano Competition of Vienna (2011), de eerste prijs van de Taiwan Music Competition (2007), de tweede prijs van de Taiwan National Student Competition (2007) en als 3ème Prix à l’unanimité van de International Music Competition (2022).

    Als zeer sensitieve en enthousiaste artieste heeft ze een buitengewone een diep verlangen te zoeken naar verschillende vormen van artistieke zelfexpressie. Haar nieuwsgierige en uitdagende hart leidt haar naar het bespelen van speelgoedpiano’s.

    Sinds 2022 is ze de charmante wereld van speelgoedpiano’s binnengegaan en bezit ze 8 variëteitencollecties. Vanuit haar sterk experimentele geest werkt ze aan verschillende projecten met componisten en musici, waarbij ze de kleurrijke nieuwe vormen van muziek creëert.

    Haar unieke muzikale talent en bezielde spel werd ontdekt door cellist Jeroen den Herder, terwijl ze studeerde voor haar masterdiploma bij de Russisch-Duitse pianist Stepan Simonian aan de Hochschule fur Musik und Theater Hamburg.

    Daarna vormden ze samen het duo cello/piano en werden ze uitgenodigd door talloze internationale festivals met optredens in Spanje, Turkije, Taiwan en Nederland. Sinds 2020 hebben ze hun eigen concertreeks “Den Herder op Zondag” gecreëerd, waar een breed scala aan muziek met het publiek wordt gedeeld. Het repertoire varieert van virtuose klassieke muziek tot hedendaagse muziek.